imnotafraid

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Gotta be you Del 2

Av Lucy - 7 juni 2013 20:01

Feeling alone without you

Jag stirrar upp i taket. Ser trädets ådring i brädorna. Snabbt drar jag en hand genom mitt hår och suckar tungt. Snart 4år sedan jag flyttat, Harry varit med i x-factor och vi började glida isär. Att bo i London kändes hopplöst i början, men nu bor ju han här. Tillsammans med de fyra andra från One direction, deras band. Tänk så mycket som hänt under dessa år i London…

Jag började i en ny skola, med en ny skoluniform med förhoppningar om en vän. Så blev det förståss inte förrän jag började ta tag i mitt undan gömda tjejliv. Kläder, jag hade varit intresserad av det hela tiden fast jag inte velat erkänna det för mig själv. Nu när jag ändå inte var vän med Harry mer… Det var mitt beslut att radera honom från mitt liv den hemska första veckan i London. Hans namn finns inte i min kontaktlista, om han ens har kvar det telefonnumret jag brukade använda. Det enda jag har kvar av honom är minnena i min egen hjärna och några t-shirts jag snott från hans låda i min byrå. Mina pyjamasar. När jag min kärlek till mode fick jag snabbt en ny vän, Miranda. Ett problem bara. Hon är helt galen i one direction och hennes favorit där… jag nämner inga namn utan tänker på honom som honom eller han. Dag ut och dag in får jag höra om saker han tycker om eller vad han har gjort det senaste dygnet. Alldra jobbigast är när Miranda pratar om hans favorit saker. Det vet jag redan. Jag går upp ut sängen och där på ett par jeans och ett luftigt, vitt linne med spets detaljer innan jag drar på lite mascara och borstar mitt långa hår. Det har växt långt nedför axlarna och blivit lite lockigt på kuppen. Jag är ingen pojkflicka längre.

   Det är lördag och då jobbar mamma. Jag tittar hastigt på klockan och inser att jag har en halvtimme på mig innan jag ska träffa Miranda på Starbucks i närheten av piccadilly circus. Jag tar mitt bankkort och lägger ner det i min plånbok, som i sin tur hamnar i min lilla, svarta handväska tillsammans med min mobil och ett läpp glans. Sedan tar jag mitt armbandsur och spänner det hårt kring handleden och till sist hänger jag ett guld halsband med ett L på, runt halsen. På tio minuter senare är jag på väg mot caféet. Miranda syns på långt håll med sina knallröda läppar, lockigt hår ner till haklinjen och hatt på det. Idag har hon en maxi klänning i vit och svart randigt och ett par converse, vita, samma som mina. Hon vinkar ivrigt och jag vinkar tillbaka. När jag har kommit fram till henne slår hon armarna runt min hals och trycker ut all luft ur mina lungor. För att vara ett halvt huvud kortare än mina korta 160 är hon riktigt stark.

”You can never guess what! One direction is going to be in town today so we have to go there, eh, covent garden was it, right.1pm,that could be, in about four hours. So we can just grap our coffee here and later on we can go…” hon pladdrar på som den pratkvarnen hon är tills hon kommer fram till stället där båda ropar ”SHOPPING!”

Vi beställer varsin kaffe och eftersom jag inte har ätit frukost tar jag en äggrörs-sandwich medan Miranda tar en super god kaka. Vi är så koncentrerade på att äta så att vi inte pratar på en lång stund utan bara äter, och äter.  Miranda bryter tystnaden.

”I just can’t get it! We are going to meet One direction, or at least, see them! säger hon upphetsat, men med en viskande ton, eftersom ett äldre par sitter bredvid oss. Miranda har lätt för att balla ur när det gäller One direction. Hon skulle svimma om hon visste om att jag har varit bästis med honom. Hon skulle torterat mig till döds om hon någonsin får veta att jag dessutom har ignorerat honom i över 3år! Jag är så gott som död redan i 16års åldern!

”I can’t get it either…” mumlar jag tyst och ber till gud att mamma ska ringa mig och be mig rusa hem inom de närmsta tre och den halva timmen.

   Men så klart lyssnar han inte på mig. Efter en shopping turen där jag köpt en snygg, knälång klänning helt i lilaspets på H&M, en läcker kjol som också räcker till knäna men är svart runt gummibandet som ska sitta runt midjan och mönstrad med blommor och till sist en magtröja från newyorker, med union jack på. Äntligen ska jag våga visa min halvbruna mage för London! Miranda med sin speciella klädstil har köpt en ny hatt, en ny nyans rött läppstift och ett par gigantiska örhängen med påfågel fjädrar, går vi hem till Miranda som bor närmast covent garden och lämnar våra kassar innan vi går i hastig takt mot stället one direction ska komma ut och hälsa på fansen. Det är smockfullt eftertag men Miranda och jag har armbågat oss fram, eller jag har följt efter henne och givit ursäktande miner till folk som fått en smäll i magen, så vi står längst fram och såklart hoppar Miranda på stället av lycka. Det är fem minuter kvar till de ska visa sig och flera hundra tjejer skriker av upphetsning. Miranda också, och hon börjar nästan gråta när Niall, Louis och Zayn kliver ur en svart bil med tonade rutor, efter Liam. Miranda har haft töntiga lektioner om vem som är vem och som sagt vad de gillar. Säkerhetsvakter lotsar upp dem på den lilla uppbyggda scenen. Till sist stiger den sista personen ut.

______________________________________________________________________________________

Hejhop! Då var del 2 ute redan då! =) Rekommenderar att köpa FRIDA och få en stor onedirection poster! De ryktas också om en 1D-special (!!!!) snart! OMG! =O Glöm inte att kommentera så jag får veta om jag skriver rätt!

Strunta i stavfelen som kanske finns! =)

Kramar Lucy xx


Keep calm and love One direction!


 
 
Louise

Louise

7 juni 2013 22:50

FANTASTISKT. MER. NU. JAG. BER. DIG. SNÄLLA. ♥

-
Tomlinson, xx

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

7 juni 2013 23:39

Haha! =) Kommer en del till imorgon. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Lucy xx

 
Louise

Louise

8 juni 2013 21:17

Ok, du skrämmer mig. kommer det en del idag? o;

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

9 juni 2013 01:52

Det gjorde inte det tyvärr... Min syrra hade examens/födelsedagsfest så har haft fullt upp, utan tillgång till datorn!! =(

Lucy xx

 
Louise

Louise

9 juni 2013 10:20

Men det kommer idag, va ? HOPPAS! ♥

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

9 juni 2013 11:51

Den kommer nuuu! =)♥

Lucy xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lucy - 18 oktober 2013 22:31

Nej men typ, inte riktigt...! ;)   kolla in:   www.onemorefanfiction.blogg.se    så hittar ni mig där! :) Keep calm and love One direction!   Lucy xx ...

Av Lucy - 11 augusti 2013 18:32

Allt det rusade igenom mitt huvud när jag svimmade. Jag svimmade när han steg ut från bilen. Inget konstig. Runt om mig svimmade nog några fler. Men av helt andra anledningar, såklart. I samma ögonblick jag återvände till det verkliga livet insåg jag...

Av Lucy - 11 augusti 2013 17:28

Tidigare: slår hon upp ögonen och det känns som ett slag i magen, hennes ögonfärg. Va fan? Hennes vackra ögon är varken bruna eller blåa De är smaragdgröna. Exakta kopior av mina. _________________________________________________________________...

Av Lucy - 25 juli 2013 21:11

Tidigare: ”Never, ever do something like that again, or I will kill you!” viskar han hotfullt i mitt öra innan han med stora kliv stegar ut från min lägenhet och slänger igen dörren efter sig. _________________________________________...

Av Lucy - 6 juli 2013 17:45

  Tidigare: ”Maybe he still loves me.” Mumlar jag. Sekunden senare sitter ingen bredvid mig på sängen längre. Men dörren är vidöppen och inte långt senare hör jag ytterdörren smällas igen för andra gången idag. Vad har jag gjort? __...

Read me


Gillar du One direction noveller? Då är detta bloggen för dig! : )

Ask me something

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv nåt!

Min muspekarkod! =) FIN??

One Direction

Ovido - Quiz & Flashcards