imnotafraid

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Gotta be you Del 4

Av Lucy - 10 juni 2013 23:00

Tidigare:

”Alright! The girl has a maxi dress, striped, blue and white. A hat and red lipstick!” Jag vänder mig om för att se på tjejen jag tror han tittat på. Hon har jeans och en rosa blus. Men på andra sidan står… Miranda. Hon matchar perfekt. Det är Miranda.

___________ _______________________________________________________________



I had to meet you someday. But today... Really?

Hon piper så tyst att jag knappt hör henne sedan sträcker hon upp händerna i luften och ler stort. En säkerhetsvakt kommer fram till oss och tar Miranda i armen och säger något till henne. Hon tittar på mig och säger:

”Du ska också upp!” Jag stelnar till men följer efter dem, upp mot scenen. Vi går upp för trappan upp och blir kramade av alla killarna.

”So, special girls, what’s your names?” frågar Louis och håller mikrofonen under Mirandas mun.

“Miranda. Hale” säger hon lite för tyst men hon kompenserar med ett brett leende. Jag får mikrofonen under min mun och jag säger klart och tydligt:

”Lucy. Johnson” jag ler också men inte lika brett. Jag kommer vara med honom hela kvällen. Och Miranda kommer ju döda mig. Lika bra, efter vad jag gjorde mot honom. Han stelnar till och tittar ordentligt på mitt ansikte. Det glimmar till i hans ögon av igenkännandet och han andas häftigt in.

”So, girls this way ,and London we will see you soon!” ropar Liam och sedan går Louis först sedan jag och Miranda och de andra killarna efter. Vi sätter oss i bilen och det är skydd mot chauffören så han kan inte höra vad vi säger, gud vad onödigt men det är väl kändis livet tänker jag. Sätena är bekväma och Miranda sitter längst ut, Niall bredvid mig, bredvid Niall sitter han. Sedan resten av killarna.

”How old are you girls then?” frågar Niall.

“We are seventeen and eighteen but my birthday is in about one month. “ säger Miranda glatt.

“And you became friends when?” undrar Zayn

“When I moved here from Holmes Chapels.” Svarar jag kort och ser han när han tar huvudet mellan händerna.

”Lucy…” suckar han ”Why did you do this to me? I remember you promised!”

De andra stirrar på oss.

”Oh, I don’t know, but when you got famous I guess I didn’t want to mess everything up…” svarar jag stelt.

“But you didn’t told me that, I thought that you…” han slutar prata och jag svarar inte.

”Harry, what’s going on here?” frågar Liam förvirrat.

“Yeah, Lucy?!” utbrister Miranda.

“We were like best friends until I got famous and she pushed me out of her life!” säger han argt.

“Oh shut up Harry!” säger jag som jag gjort så många gånger och drar hastigt efter andan när jag inser att jag har sagt hans namn. I kursivt är kört nu.

”Oh, Lucy is Harry, him?” kommer Miranda på.

“What?” undrar Harry.

“I mean, she always talks about some him that she misses and she got his t-shirts to sleep in…” Jag slår Miranda I magen så hon får slut på luft.

”You, you… Lucy you still like me?” säger Harry chockat men jag hinner inte svara för vi är framme så vi går ur bilen och går upp till en lägenhet och sätter oss i de två sofforna som står mot varandra.

”I wanna know now, Lucy. Why did you left me?” frågar Harry.

“Oh, hold on. Left, like you was together?” flickar Louis in.

“No, and that’s my point! I don’t want to be put out like that again, as in school. But instead of school, in the fucking newspapers!” fräser jag.

“So you couldn’t tell me before, so I don’t have to sleep from my tears!?”

“Are you telling me the truth Harry? On real!?” hans ord överraskar mig så jag måste fråga.

”Yeah. It’s true, and I don’t care if you don’t like me I’m going to hug you now.” Säger han innan han reser sig från soffan mittemot mig, drar upp mig och lägger armarna runt mig. Jag stelnar till...


______________________________________________________________________________________________________

Är väldigt jobbigt att skriva sådana här med en massa prat!! Det kommer bli lite 'Mirandas perspektiv' i nästa kapitel! =) Vill fortfarande veta vad ni tycker om novellen!!! (Tack Louise för alla fina kommentarer!!!)

Lucy xx

Keep calm and love One direction!

Åh, gud! Gick in på en annan sida innan jag publicerat inlägget (!!) så detta inlägget skulle varit uppe klockan 21:00!! Och nu är klockan 23:00 SHIT, SORRY!

 
 
Louise

Louise

11 juni 2013 11:05

HAHA, '' I don't care if you don't like me, I'm gonna hug you now. '' BÄST JU. ♥

-
Tomlinson, xx

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

11 juni 2013 12:49

Tack ♥

Lucy xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lucy - 18 oktober 2013 22:31

Nej men typ, inte riktigt...! ;)   kolla in:   www.onemorefanfiction.blogg.se    så hittar ni mig där! :) Keep calm and love One direction!   Lucy xx ...

Av Lucy - 11 augusti 2013 18:32

Allt det rusade igenom mitt huvud när jag svimmade. Jag svimmade när han steg ut från bilen. Inget konstig. Runt om mig svimmade nog några fler. Men av helt andra anledningar, såklart. I samma ögonblick jag återvände till det verkliga livet insåg jag...

Av Lucy - 11 augusti 2013 17:28

Tidigare: slår hon upp ögonen och det känns som ett slag i magen, hennes ögonfärg. Va fan? Hennes vackra ögon är varken bruna eller blåa De är smaragdgröna. Exakta kopior av mina. _________________________________________________________________...

Av Lucy - 25 juli 2013 21:11

Tidigare: ”Never, ever do something like that again, or I will kill you!” viskar han hotfullt i mitt öra innan han med stora kliv stegar ut från min lägenhet och slänger igen dörren efter sig. _________________________________________...

Av Lucy - 6 juli 2013 17:45

  Tidigare: ”Maybe he still loves me.” Mumlar jag. Sekunden senare sitter ingen bredvid mig på sängen längre. Men dörren är vidöppen och inte långt senare hör jag ytterdörren smällas igen för andra gången idag. Vad har jag gjort? __...

Read me


Gillar du One direction noveller? Då är detta bloggen för dig! : )

Ask me something

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv nåt!

Min muspekarkod! =) FIN??

One Direction

Ovido - Quiz & Flashcards