imnotafraid

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Gotta be you Del 6

Av Lucy - 13 juni 2013 14:43

Tidigare:

“That was some weeks before the x-factor and I told her my feelings for the music for the first time.” Svarar Harry och en ledsen skugga drar över hans ansikte.


”And…?” säger Liam försiktigt eftersom han har fattat att detta var ett känsligt ämne för Harry.


”And I promised I would love him whatever he wanted to do in life.” Fortsätter Lucy och Harry avslutar.


“So I thought she deleted me for my love for the music.”

______________________________________________________________________________________


I'm not in love with you. I just like you.

Lucy’s perspective

“You thought what!?” utbrister jag chockat och han suckar.

”I thought…” börjar han.

”No, stupid! I would never…” det bränner av tårar i ögonen och en tår befriar sig och rinner långsamt ner för min kind. Harrys tumme stryker försiktigt bort den och mina kinder hettar. Åter igen känner jag de andras blickar på oss, vad tittar de på? Två bästa kompisar som beter sig lite annorlunda? Alla är en annan människa med sin alldra bästa vän!

”And you are sure you were not together?” retas Louis och jag fattar plötsligt varför de tittar så konstigt på oss hela tiden. Nej inte hela tiden. Bara när Harry gör något… Han är inte sån. Louis kommentar får mig att tänka ordentligt. Se genom lyckan som ”återföreningen” har gett mig. Se vad Harry gör.

”Well I think this is great! Now I can see my favorite boys every day!” skämtar Miranda och avbryter mina tankar. “I want everybody’s number!”

Efter vi har fått allas mobilnummer går vi ut I köket och tittar I kylskåpet. Ingenting.

”Nandos please?” ber Niall och gör hundvalpsögon.

”It’s okay with me.” Säger jag och Miranda samtidigt och börjar skrattar. Vi säger samma saker samtidigt så ofta att det börjar bli läskigt.

 

Efter en kvart är vi på väg till Nandos, allihopa. Jag går tryggt bredvid Harry har glömt bort det med att han kan vara kär i mig.

”You, know, I’ll never leave you again. And I don’t care if we’re at the newspapers front-page. I will always be your best friend” Viskar jag I hans öra I slutet av meningen kommer jag på det där med kärleks grejen igen, så jag betonar ‘best friends’ onödigt mycket.

“I’m so happy to hear that Lou.” Viskar han tillbaka och jag suckar inombords. Han borde ha märkt min väldigt tydliga avvisning. Han märker att jag skakar av köld och tar av kavajen och ger den till mig. Jag ser märket innan jag tar på den. Definitivt handsydd.

Miranda går bakom oss och jag känner hennes blickar bränna i ryggen när jag har fått på kavajen. Hon måste tro att vi är kära… eller nej. Miranda är en bättre tjej än det. Jag har lånat Harrys jackor/tröjor tusentals gånger förut, det betyder ingenting. Men kommer Harry tro…?

 

Next day

Jag vaknar av att Miranda ruskar om mig. Just det, vi sov över hemma hos mig efter att ha varit ute med killarna hela kvällen.

”Wake up Lucy! It’s 2pm and your mum isn’t happy.” viskar hon.

Jag drar mig upp ur sängen och tar min morgonrock runt mig innan jag går ut till köket där jag vet jag kan hitta mamma.

”Morning mum!” säger jag och gäspar.

”Where were you last night?” frågar hon kallt och hårt.

“We met Harry and his band and we begun to talk and we were on Nandos for dinner!” svarar jag, nöjd med att ha ett riktigt svar.

“Oh, Harry.” Mamma låter riktigt förvånad och jag går tillbaka till mitt rum medan jag muttrar.

”Yes, Harry.”  

 

Jag tar på mig ett par shorts och ett multirandigt linne medan Miranda lånar ett par korallfärgade piratshorts och en vit tröja och samma hatt som igår och de nya örhängena. Mamma sticker till jobbet för att jobba extra och Miranda gör sina perfekta pannkakor. Vi har precis börjat äta när min mobil plingar till. Snabbt tar jag upp den och ser vem det är ifrån. Harry.

** Hi Lou! Do you do anything tonight? Maybe we could hang out, just you and me and talk about… you know. /Harry xxx **

**Sure! What time? And what to wear? /LUCY (stop calling me Lou!!) **

**Ha-ha! 9 pm. Wear something nice! xxxx **

“Who?” frågar Miranda och stoppar in sin tredje pannkaka. Jag har bara ätit hälften av min första.

”Harry.” svarar jag och ger henne min mobil innan jag koncentrerar mig på maten. Det tar ovanligt lång tid innan jag får tillbaka den och när jag får det har Miranda ett ondskfullt flin på sina rödmålade läppar. Full av onda aningar läser jag vad hon har skrivit.

** Don’t forget to kiss her Harry! /Miranda **

Jag ska döda den jävlen!

** I won’t! ;) **

”Miranda! Why!” gnäller jag.

”Because he’s acting like he’s in love with you and you are in love with him, and I just wanted to see what he answered!” förklarar Miranda men jag skakar på huvudet. Det kommer aldrig att bli något mellan mig och Harry. Jag har tänkt på det länge nu och har bestämt mig för att vi har varit bästa vänner för länge. Ska jag vara intresserad av någon tror jag faktiskt att det skulle vara Zayn. Hans perfekta ansikte och vackra ögon som bara mött mina några få gånger men som jag redan älskar. Han vänliga frågor och…

”Lucy? Hello? You are in love with him! You just thought about him right now! How cute!” säger Miranda efter ett tag.

“What? No! Actually I was thinking about… eh… Zaaa... yyy… nnn.” stammar jag fram.

Miranda tappar hakan.

”You what?!” utbrister hon chockat.

”I was thinking about Zayn, because I…I really like him, already. I know it’s crazy but…”

“That isn’t crazy at all! Why didn’t you told me? Harry thinks that you have explained your feelings for him to me and that made me write that! Oh, no, Lucy I’m sorry!!” när Miranda har sagt det sväljer jag hårt.

”I’m going to go out with him!” säger jag skräckslagen.

“Oh, no worries, that is just great! Talk about what have had happened, things you would say to a best friend, not a boyfriend.” Förklarar hon. Jag tar ett djupt andetag.

”You’re right. It’s just great. I will fix it.” säger jag, mest för att övertyga mig själv.

“Let’s see a movie until I need to get ready.”  Föreslår Miranda för att byta samtalsämne.

Jag duschar grundligt och fönar håret innan jag sminkar mig lätt, som jag brukar för att Harry inte ska tro att jag har gjort det för honom. Jag lägger mig mobil och bankkort i en alldeles ny, vita handväska och knäpper fast mitt silvriga halsband. Jag blir inspekterad av Miranda precis innan klockan nio.

”You look good, just like a best friend-dinner!” utbrister hon och jag nickar lätt och nervöst. I samma sekund ringer det på dörren. Harry i liknande kläder som igår fast skjorta under den mörkblåa kavajen står utanför dörren och granskar mig från huvud till tå medan jag tar på mig mina vita converse.

”What?” undrar jag nyfiket när vi sagt hejdå till Miranda och hon har låst dörren bakom oss och Harry fortfarande tittar på mig.

”You look stunning” ler han och tar mig hand när vi går till hans bil. Det känns lite konstig men jag släpper inte hans hand.

 

Vi kommer fram till en fin restaurang som verkar superdyr men Harry har väl pengar så det räcker och blir över. Jag beställer en caesarsallad med extra mycket kyckling och Harry en rätt med oxfilé. Vi pratar om allt möjligt. Vad som hänt sedan vi ”splittrades” och sånt.

Efter ett skämt säger Harry plötsligt:

”Don’t ever leave me again, Lucy.” Hans röst har förlorat skrattet och han tittar djupt in I mina ögon. Han menar allvar och jag känner faktiskt lite… förvirrad. Har Miranda rätt, att han är kär i mig? Hur ska jag förklara min crush på Zayn?

______________________________________________________________________________________

Hej alla directioners! (och andra) Ska ha tidsinställda inlägg, ett tag. Because; LONDON HERE I COME!!

Hugs from happy, happy, London-lover LUCY!

Keep calm and love One direction!

 
 
Louise

Louise

17 juni 2013 19:51

Jättebra! Skriv mer nu!

Har inte kollat för jag har inte varit hemma :(

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

17 juni 2013 22:51

Tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack! Dina kommenterer betyder så mycket! =)
Ska till London och kommer ha ett eller flera på tidsinställning, har aldrig haft så bli nte ledsen nu om det inte funkar! ;)

Lucy xx

 
Louise

Louise

18 juni 2013 22:25

MEN! LÄMNA MIG INTE! hur länge blir du borta? o;

-
Tomlinson, xx

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

21 juni 2013 14:43

Jag kommer hem på tisdag, typ 00'00 !!
Sitter på ett starbucks med fri wifi just nu... :) det kanske blir ett starbucks besök för de i novellen också? (Igen) Det kommer ju iallafall bli mer detaljer nu, över huvudtaget när jag har fått en uppdatering om hur det är i London!! I love it!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lucy - 18 oktober 2013 22:31

Nej men typ, inte riktigt...! ;)   kolla in:   www.onemorefanfiction.blogg.se    så hittar ni mig där! :) Keep calm and love One direction!   Lucy xx ...

Av Lucy - 11 augusti 2013 18:32

Allt det rusade igenom mitt huvud när jag svimmade. Jag svimmade när han steg ut från bilen. Inget konstig. Runt om mig svimmade nog några fler. Men av helt andra anledningar, såklart. I samma ögonblick jag återvände till det verkliga livet insåg jag...

Av Lucy - 11 augusti 2013 17:28

Tidigare: slår hon upp ögonen och det känns som ett slag i magen, hennes ögonfärg. Va fan? Hennes vackra ögon är varken bruna eller blåa De är smaragdgröna. Exakta kopior av mina. _________________________________________________________________...

Av Lucy - 25 juli 2013 21:11

Tidigare: ”Never, ever do something like that again, or I will kill you!” viskar han hotfullt i mitt öra innan han med stora kliv stegar ut från min lägenhet och slänger igen dörren efter sig. _________________________________________...

Av Lucy - 6 juli 2013 17:45

  Tidigare: ”Maybe he still loves me.” Mumlar jag. Sekunden senare sitter ingen bredvid mig på sängen längre. Men dörren är vidöppen och inte långt senare hör jag ytterdörren smällas igen för andra gången idag. Vad har jag gjort? __...

Read me


Gillar du One direction noveller? Då är detta bloggen för dig! : )

Ask me something

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv nåt!

Min muspekarkod! =) FIN??

One Direction

Ovido - Quiz & Flashcards