imnotafraid

Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Gotta be you Del 8

Av Lucy - 21 juni 2013 15:45

Tidigare:
 Jag snurrar runt fort och kommer väldigt nära en viss persons ansikte.
Zayn.

______________________________________________________________________________________


How to explain, when you don’t know what to say.


“Lucy, why did you go?” frågar han med andan I halsen. Jag tittar in i hans ögon och svarar tyst.


”I think Harry is in love with me but I’m not with him. I love somebody else.” Du;  Zayn, jag älskar dig.


”Wait, you’re not in love with Harry? Because he really makes it sound like that.”


“What? No!” Va, har Harry sagt att… jag är kär i honom?


”Lucy, why not?” undrar han och jag blir lite förundrar över hans frågor.


”Eh, I told you, I love somebody else.” Viskar jag.


“Who?” envisas Zayn men sina frågor.


”It’s…


No, I can’t tell you. Zayn I’m sorry.” När jag avslutar meningen börjar det regna. Himlen öppnar sig och regnet vräker ner.


”Come on Lucy! Follow me!” ropar Zayn för att överrösta smattret mot asfalten. Han tar tag i min hand, vilket känns underbart, och drar med mig genom gatorna, vilket känns… blött, tills vi kommer till ett hus med runt 10våningar. Zayn knappar in en kod och sedan är vi räddade från regnet. Vi tar hissen till översta våningen och han låser upp dörren med en nyckel.


Lägenheten är ljus och luftig och luktar på ett speciellt sätt. Det luktar nog Zayn. Jag bestämmer mig fort för att jag tycker det luktar gott. Zayn går in i ett rum och kommer ut med en ny t-shirt och ett par torra byxor. I handen har en annan t-shirt och ett par joggingbyxor. Joggingbyxorna är rosa, och när jag går in på badrummet för att byta om, passar de perfekt. De kan inte vara Zayns. T-shirten däremot är Zayns och den är lite för stor men luktar gott precis som allt här. Jag går ut från badrummet och finner Zayn i soffan med två muggar på soffbordet.


”Tea.” han gör en gest mot muggarna och jag sätter mig lite obekvämt bredvid honom.


”Your trousers are in perfect size. Who’s?” frågar jag efter ett tags små sippande på det goda teet.


”My sisters. She visited me a couple of weeks ago. ”svarar han och tar en klunk te.


”Aha, do you have any good movies? If, if you want me to stay…?” säger jag på mitt vanliga klumpiga vis.


“Of course I want you to stay.” Säger han lite för fort och en rosa nyans trader fram på hans kinder.


”Thanks.” svarar jag dumt.


”So, you like eh, some horror movie?” frågar han snabbt för att släta över den pinsamma konversationen.


”Not really but I think you can protect me.” Mumlar jag. Och drar en hand genom mitt hår och lägger det över ena axeln. Zayn reser sig och startar en film. Sedan sätter han sig bredvid mig. Så nära att våra armar nuddar varandra. Jag koncentrerar mig inte alls på filmen utan betraktar Zayn istället. Följer hans konturer med blicken. Plötsligt vänder han huvudet och tittar på mig. Jag rodnar när jag blir upptäckt att stirra och flyttar snabbt blicken från hans ansikte till tv-skärmen. Tyvärr är det en av de läskigaste scenerna just nu och jag tittar snabbt tillbaka på hans… perfektion.  Han tar min hand i sin och tittar mig i ögonen, likadant som Harry gjorde innan.


”Lucy… before, you told me that you loved someone. I want to know who.” Säger han lågt och bedjande. Han har hittat min svaga punkt. När han tittar så på mig… så känns det som jag ska, förlora vettet. Därför är jag helt borta i hans ögon där jag viskar svaret.


”It’s you. It’s you, Zayn.” Sekunden efter inser jag vad jag har sagt och tittar snabbt åt andra hållet. Jag hör hans häftiga inandning och tänker att mitt liv är förstört.


”Look at me.” viskar han men jag tittar fortfarande bort.


”Lucy. Look at me.” viskar han, mer bestämd nu. Jag vänder snabbt på huvudet och märker att han är närmare än jag väntat mig. Han raderar luften emellan oss, tveksamt, och pressar hastigt hans läppar mot mina. Jag slutar andas.

______________________________________________________________________________________

Hej! Jag hoppas jag har det bra i London nu!

Kram Lucy xx

Keep calm and love One direction!

 
 
1D

1D

22 juni 2013 10:28

Hej vilken fin blogg du har :) jag verkligen gillar dina noveller :) jag vill verkligen vet vad som händer! :) besök gärna min blogg

http://liam-louis-naill-zayn-harry-one-direction

Lucy

22 juni 2013 12:42

Tack så mycket!! Jag ska såklart kolla på din blogg!!

Lucy xx

 
Dani

Dani

23 juni 2013 13:47

Försöker...andaaaaas. Döööööd.

Kram xx

http://onednovellblogg.bloggplatsen.se

Lucy

23 juni 2013 14:36

Haha, tack (igen...) tänker alltid på om mina tack 'räcker'. Blir så glad av kommentarer så det inte går att säga tillräckligt med tack

 
Louise

Louise

24 juni 2013 00:21

You made my day with this inlägg! c:

När du kommer hem är det min tur att åka till DANMAAAARK. kommer inte kunna göra så mkt 25dayswith1d då, men vanliga saker kan jag nog skriva om.. om jag har tur som du och hittar fritt wifi. c:

-
Tomlinson, xx

http://louisetommo.bloggplatsen.se

Lucy

24 juni 2013 19:01

:) du kan inte skryta med att åka till Danmark med mig, but nice försök! ;) bor i Skåne =) tack btw!
Lucy xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lucy - 18 oktober 2013 22:31

Nej men typ, inte riktigt...! ;)   kolla in:   www.onemorefanfiction.blogg.se    så hittar ni mig där! :) Keep calm and love One direction!   Lucy xx ...

Av Lucy - 11 augusti 2013 18:32

Allt det rusade igenom mitt huvud när jag svimmade. Jag svimmade när han steg ut från bilen. Inget konstig. Runt om mig svimmade nog några fler. Men av helt andra anledningar, såklart. I samma ögonblick jag återvände till det verkliga livet insåg jag...

Av Lucy - 11 augusti 2013 17:28

Tidigare: slår hon upp ögonen och det känns som ett slag i magen, hennes ögonfärg. Va fan? Hennes vackra ögon är varken bruna eller blåa De är smaragdgröna. Exakta kopior av mina. _________________________________________________________________...

Av Lucy - 25 juli 2013 21:11

Tidigare: ”Never, ever do something like that again, or I will kill you!” viskar han hotfullt i mitt öra innan han med stora kliv stegar ut från min lägenhet och slänger igen dörren efter sig. _________________________________________...

Av Lucy - 6 juli 2013 17:45

  Tidigare: ”Maybe he still loves me.” Mumlar jag. Sekunden senare sitter ingen bredvid mig på sängen längre. Men dörren är vidöppen och inte långt senare hör jag ytterdörren smällas igen för andra gången idag. Vad har jag gjort? __...

Read me


Gillar du One direction noveller? Då är detta bloggen för dig! : )

Ask me something

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv nåt!

Min muspekarkod! =) FIN??

One Direction

Ovido - Quiz & Flashcards