imnotafraid

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Gotta be you Del 3

Av Lucy - 9 juni 2013 12:00

I just saw you and I was like... I regret everything I've done wrong. <3

Hans lockar har växt till sig och hela hans utseende är perfekt. Han är klädd i ett par mörka byxor och en vit t-shirt under den handsydda kavajen. Eller i alla fall ser det ut som en handsydd kavaj även om han beter sig som den är köpt på en supermarknad. Han ler så som de andra killarna och intar sin plats mellan Louis och Niall. Liam håller i mikrofon och hälsar glatt på publiken.

”Hi guys! Nice to see so many from London here!” ropar han med ett leende och sedan lyfter han sin mikrofon till munnen.

“We are so glad that you like our music and” säger han och hans röst! Den lätt raspiga rösten klingar välbekant i mina öron och jag slutar andas. Jag glömmer plötsligt bort varför jag stötte bort honom från mitt liv och ångrar mig så mycket att min strupe snörs åt, så som den bara gör när jag är upprörd. Jag drar ner luft i lungorna och kan plötsligt tänka klart. Jag vill inte vara på alla tidningar med texten Girlfriend. Det påminner för mycket om allas fördomar i skolan. Jag vill vara hans vän, kanske bli berömd men jag kommer alltid vara förföljd av frågor om vårt ’förhållande’. Vi har blivit äldre också, kanske vi skulle bli ett par om jag gav oss chansen? Chansen att kontakta honom.

”is here to have a chance to…, and by the way, we didn’t told you this before…” säger Niall, som tar över efter honom. För att göra spänningen olidlig för alla stackars directioners väntar Louis ett tag innan han fortsätter.

”Chance to come backstage in the car with us later!” skriker han och alla tjuter så man behöver öronproppar.

“All you have to do is… nothing! We will pick one girl that looks interesting and bring her up together with a friend, if she have one with her, and we will present her and the friend to the crowd and then follow us to the car and be with us a whole evening!” skriker Louis för att höras.

Spänningen finns i alla tjejer runt mig och jag försöker koncentrera mig på vad de gör på scenen istället för att tänka på honom. De sjunger Little things, till allas förtjusning, och de pratar om en hel del saker, skojar med varandra. Till sist är det dags och de flesta skriker öronbedövande. Miranda har blivit blek och jag ser hur hon håller tummarna. Hon skriker inte längre. Hon är för nervös för att prata.

”And now I’m going to pick a girl, call out her outfit and then come up here!” säger Zayn och han grandskar publiken. Hans blick fastnar på tjejen bredvid mig ett tag innan han lyfter blicken igen och viskar något I Liams öra. Han sneglar mot tjejen och nickar.

”Alright! The girl has a maxi dress, striped, blue and white. A hat and red lipstick!” Jag vänder mig om för att se på tjejen jag tror han tittat på. Hon har jeans och en rosa blus. Men på andra sidan står… Miranda. Hon matchar perfekt. Det är Miranda.

______________________________________________________________________________________

Inte den bästa mellandelen men här är den! Gillar att ha 'kind of cliffhanger'. =) Glöm inte att kommentera om ni läser den. Särskilt om ni har en novell-blogg också så jag kan läsa den!!! =)

Kramar Lucy xx

Keep calm and love One direction!

 
 
Ingen bild

Louise

9 juni 2013 12:12

Skriv en till del eftersom den här var kort och du skrev ingen igår? c:

Lucy

10 juni 2013 21:08

Hahaha!!! =) Kul att du gillar den! Jag skriver på words så har lite extra hela tiden om jag inte hinner skriva! Det ärockså därför det står stor bokstav på vissa i för jag växlar mellan svenska och engelska så ibland är den inställd på eng. så det blir I istället för i!!

Lucy xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lucy - 18 oktober 2013 22:31

Nej men typ, inte riktigt...! ;)   kolla in:   www.onemorefanfiction.blogg.se    så hittar ni mig där! :) Keep calm and love One direction!   Lucy xx ...

Av Lucy - 11 augusti 2013 18:32

Allt det rusade igenom mitt huvud när jag svimmade. Jag svimmade när han steg ut från bilen. Inget konstig. Runt om mig svimmade nog några fler. Men av helt andra anledningar, såklart. I samma ögonblick jag återvände till det verkliga livet insåg jag...

Av Lucy - 11 augusti 2013 17:28

Tidigare: slår hon upp ögonen och det känns som ett slag i magen, hennes ögonfärg. Va fan? Hennes vackra ögon är varken bruna eller blåa De är smaragdgröna. Exakta kopior av mina. _________________________________________________________________...

Av Lucy - 25 juli 2013 21:11

Tidigare: ”Never, ever do something like that again, or I will kill you!” viskar han hotfullt i mitt öra innan han med stora kliv stegar ut från min lägenhet och slänger igen dörren efter sig. _________________________________________...

Av Lucy - 6 juli 2013 17:45

  Tidigare: ”Maybe he still loves me.” Mumlar jag. Sekunden senare sitter ingen bredvid mig på sängen längre. Men dörren är vidöppen och inte långt senare hör jag ytterdörren smällas igen för andra gången idag. Vad har jag gjort? __...

Read me


Gillar du One direction noveller? Då är detta bloggen för dig! : )

Ask me something

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv nåt!

Min muspekarkod! =) FIN??

One Direction

Ovido - Quiz & Flashcards